de nieuwe BMW M8

De laatste bocht op weg naar serieproductie: de nieuwe BMW M8

Van het circuit naar de openbare weg: de nieuwe BMW M8 Coupé (brandstofverbruik gecombineerd: 10,8-10,7 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 246-243 g/km*) bevindt zich in de laatste fase van het ontwikkelingsproces op weg naar serieproductie. BMW M GmbH voelt een prototype van het nieuwe vlaggenschip aan de tand op het circuit van Estoril in Portugal.

“De nieuwe BMW M8 tilt de dynamiek, wendbaarheid en precisie in zijn segment naar een compleet nieuw niveau”, zegt Markus Flasch, voorzitter van de raad van bestuur van BMW M GmbH. “Dit is in hoge mate te danken aan de uitgebreide autosportexpertise van BMW M GmbH die we optimaal benut hebben voor de ontwikkeling van de productieversie.”

De blauwdruk van de BMW 8 Serie Coupé vormt de ideale basis voor de nieuwe BMW M8, voorzien van de juiste ingrediënten op het gebied van gewichtsreductie, zwaartepunt, gewichtsverdeling, wielbasislengte en stijfheid van chassis en carrosserie. Hierdoor biedt de BMW M8 kenmerkende eigenschappen zoals een superieure laterale en longitudinale rijdynamiek.

de nieuwe BMW M8

V8 met M TwinPower Turbo techniek en meer dan 440 kW (600 pk).
De nieuwste versie van de V8-motor, ontwikkeld door BMW M GmbH, maakt indruk op het gebied van vermogen. De hoogtoerige krachtbron maakt gebruik van M TwinPower Turbo techniek en levert een vermogen van meer dan 440 kW (600 pk). Het uitlaatsysteem met ingebouwd klepmechanisme staat garant voor een extra krachtig V8-geluid en wordt voor specifieke markten voorzien van een benzinepartikelfilter.

M xDrive vierwielaandrijving voor onovertroffen tractie.
De V8-motor reageert in een oogwenk op de input van de bestuurder en levert zijn kracht langs een lineaire curve tot het maximale toerenbereik via een 8-traps M Steptronic automaat. De aandrijfkrachten worden naar het wegdek gestuurd via het M xDrive systeem met de nadruk op achterwielaandrijving. Dit systeem, dat debuteerde in de BMW M5, drijft alleen de voorwielen aan als de achterwielen niet de gewenste hoeveelheid tractie kunnen bieden.

de nieuwe BMW M8

BMW M8 met herkenbare M designelementen; drie carrosserievarianten gepland.
Net als de aandrijflijn- en chassistechnologie bevindt ook de vormgeving van de BMW M8 zich in de laatste fase van de ontwikkeling voor serieproductie. Met zijn grote, functionele luchtinlaten aan de voorzijde, M specifieke aanpassingen voor geoptimaliseerde aerodynamica en vier uitlaatpijpen aan de achterzijde toont het gecamoufleerde prototype al enkele klassieke kenmerken van een BMW M model.

De nieuwe BMW M8 Coupé is de eerste carrosserievariant in de reeks. Later volgen de BMW M8 Cabrio en BMW M8 Gran Coupé die reeds in ontwikkeling zijn.


No Comments

Post a Comment